Update van 2.0.0 naar 2.0.32
Overzicht van de belangrijkste nieuwe functies en verbeteringen in versie 2.0.25 van de keuken-display en kassa van RESTOMAX:
- KITCHENMAX EVOLUTION: Nieuwe weergave, nieuw design, nieuwe functies!
- Nieuwe ecosysteemfunctie: Productie eenheden toegevoegd aan kassa, kiosk, keuken display en Click&Collect
- Nieuwe lay-out voor matrices: optimalisatie van de knopgrootte
- Aangepaste printfunctie: Creëer je eigen lay-outs voor voorbereidende tickets en bonnen
- Enkele extra functies
- Toevoeging van een geluidssignaal bij het bestellen van een artikel vanuit de matrix
- Weergave van het aantal op de knop om de hoeveelheid van het artikel in de huidige winkelwagen te tonen
- Optie om de grootte van het matrixmenu te kiezen (klein, middelgroot, groot)
- Toevoeging van gebruikersrechten voor tafeloverdrachten en gesplitste betalingen
KITCHENMAX EVOLUTION
Deze nieuwe versie van de keuken-display introduceert een vernieuwd design met nieuwe functies.
Herontwerp van de KAN BAN weergave: De achtergrond is aangepast, met een specifieke kopkleur voor elke status. De leesbaarheid van de uit te voeren taken is ook verbeterd.
Toevoeging van een nieuwe weergave: Een nieuwe functie maakt het mogelijk om te schakelen naar een weergave waarin taken per bestelslot (time slot) worden weergegeven. Aan de rechterkant van het scherm is een tijdlijn toegevoegd waarmee je tussen de verschillende tijdsloten van de dag kunt navigeren. Links bovenaan is een filter op status beschikbaar, zodat alleen de taken van het huidige bestelslot zichtbaar zijn.
Opties ➔ Settings ➔ Kitchen ➔ POS configuration
Benadrukking van achterstallige taken: Achterstallige taken worden bovenaan de lijst geplaatst en gemarkeerd met een lichtrode achtergrond.
Toevoeging van meldingen bij het wijzigen van een taak: Het is niet langer nodig om het scherm te verversen tijdens het volgen van taken. Voortaan zal een melding aan de gebruiker worden weergegeven, zodat deze het scherm kan verversen wanneer hij dat wenst.
Wijziging van de status en afdrukken van een samenvatting: Om de status van een taak te wijzigen, gebruik je de voortgangspijl rechtsboven bij elke taak. Je kunt ook een status wijzigen of terugkeren naar een vorige status door lang op de taak te drukken. Een pop-up toont je alle beschikbare statussen. Daarnaast is het mogelijk om een volledige samenvatting van de artikelen die aan het ticket zijn gekoppeld, dat deze taak heeft gegenereerd, af te drukken.
Geavanceerde opties: Om toegang te krijgen tot de geavanceerde opties, druk je op de knop “Opties” in de rechterbovenhoek van je productie-scherm.
Hier vind je de volgende functies:
- Filteren op consumptiemodus (Alles, ter plaatse, om mee te nemen en levering)
- Een knop “Zoeken” om een taak te vinden door een QR-code te scannen of het bestelnummer, tafelnummer of de naam van de klant in te voeren
- Een knop “Geschiedenis” om gesloten taken te bekijken
- Een kalender om tussen afgelopen of toekomstige dagen te navigeren
- Een knop om het volledige productie-scherm handmatig te verversen
- Een knop “Instellingen” om toegang te krijgen tot het configuratiescherm
Productie-eenheden (capaciteit)
Voorheen konden we slechts een maximaal aantal bestellingen per tijdslot verwerken.
Om dit probleem op te lossen, zijn productie eenheden geïntroduceerd.
Bijvoorbeeld, een bestelling van 99 pizza’s had hetzelfde gewicht als een bestelling van één enkele pizza.
Voortaan wordt elke bestelling beheerd op basis van het volume aan productie eenheden. Deze eenheden kunnen direct op elk artikel of globaal voor een productfamilie worden geconfigureerd.
Hier zie je hoe de productie-eenheden worden weergegeven op het keuken-display.
Om de productie eenheden op je kassa en/of kiosk te activeren, ga je naar de instellingen en activeer je de optie in POS ➔ Gebruik de productie uren van de keuken.
- Voor de kassa, wanneer je een bestelling aanmaakt, zal een nieuw scherm je de optie bieden om een tijdslot te kiezen op basis van de consumptiemethode. Vanaf de kassa is er geen blokkade ingesteld; de gebruiker kan een bestelling plaatsen in een vol tijdslot.
- Voor de kiosk is er een bericht toegevoegd over de consumptiemethoden aan het begin van het bestelproces, en een ander bericht aan het einde van de bestelling op het betalingsscherm, waarin de geschatte tijd wordt aangegeven voordat de bestelling kan worden afgehaald.
Nieuwe lay-out van de matrices
Deze verbetering zorgt voor een betere ergonomie en leesbaarheid.
-
- Hernieuwing van de weergave van de knoppen in de matrix: De grootte van de knoppen wordt nu automatisch aangepast aan die van de matrix, wat zorgt voor een betere leesbaarheid.
- Kleuren van de knoppenrijen: De kleur van de tekst wordt automatisch aangepast aan de kleur van de achtergrond van de knop (bijvoorbeeld: gele achtergrond = zwarte tekst) voor een beter contrast.
- Pictogrammen op de knoppen: De pictogrammen zijn direct geïntegreerd in de achtergrondkleur, waardoor de beschikbare ruimte op de knop optimaal wordt benut.
Before vs. After (tablet mode)
Before vs. After (mobilemode)
Aangepaste printfunctie
- Er is een nieuwe sectie toegevoegd in de instellingen van je RESTOMAX-app ➔ Aangepaste printfunctie.
- Je hebt de mogelijkheid om je eigen printfuncties te creëren voor de voorbereidings- en rekeningbonnen en deze toe te passen op de gewenste afdrukken.
- Twee afdrukmodi zijn nu beschikbaar voor alle printers die zijn geïntegreerd in de RESTOMAX-applicatie:
- Tekstafdruk (standaardmodus voor alle printers, behalve STAR-printers): Deze modus is sneller, maar biedt minder mogelijkheden voor personalisatie.
- Grafische afdruk (automatisch toegepast op STAR-printers): Deze modus biedt geavanceerde personalisatie, hoewel deze iets langzamer is dan tekstafdruk.
- Exporteren en importeren van de printfunctie om te voorkomen dat je het werk meerdere keren moet doen in je verschillende vestigingen. Elke sectie en subsectie van de rekening- en voorbereidingsbon is opgesomd. Voor elke sectie is het mogelijk om:
Enkele extra functies
- Geluidssignaal bij het toevoegen van een artikel aan de winkelwagen (optie te activeren in de POS-instellingen).
- Weergave van een nummer op de knop dat de hoeveelheid van het artikel in de huidige winkelwagen aangeeft.
- Grootte van het matrixmenu (optie te activeren in de POS-instellingen).
- Gebruikersrechten voor tafeloverdrachten en gesplitste betalingen.